|
Juhasowe liczenie wprowadzenie liczebnika głównego i cyfry 7
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8529 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt przeznaczony jest dla dzieci sześcioletnich. Poświęcony jest wprowadzeniu liczebnika głównego oraz cyfry 7. Dzieci poznają pojecia matematyczne głównie przez zabawę i tak własnie skonstruowany jest ten konspekt.
CELE OGÓLNE:
- Zapoznanie z liczebnikiem głównym 7 oraz cyfrą,
- Utrwalenie poznanych cyfr1-6,
- Przeliczanie elementów zbioru w zakresie 7,
- Wzbogacenie czynnego słownika dzieci o wyrazy: juhas, baca, hala
CELE OPERACYJNE: Dziecko:
- zna cyfrę 7
- potrafi przeliczać elementy zbioru w zakresie 7,
- odczytuje zapis matematyczny,
- potrafi odtańczyć taniec góralski
- wie, kto to jest baca, juhas
METODY:
- Słowna: rozmowa, opowiadanie
- Oglądowa
- Czynna: ćwiczenia praktyczne
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: nagranie góralskiej muzyki ,, W murowanej piwnicy”, ciupagi, liczmany owce, cyfry, ilustracja przedstawiająca górala pasącego owce, karty pracy dla każdego dziecka PRZEBIEG:
- Przypomnienie góralskiej piosenki ,, W murowanej piwnicy” odtańczenie tego utworu.
- Rozmowa przy ilustracji przedstawiającej – górala pasącego owce
- Co przedstawia ilustracja?
- Wyjaśnienie pojęć baca, juhas, hale.
- Ile owiec pasie baca?
- Przeliczanie owiec z ilustracji, przypinanie do tablicy takiej samej liczby liczmanów- owieczek, przypięcie odpowiedniej cyfry (6 ).
- Nauczyciel przypina do tablicy postać górala i mówi, że ten baca pasie o jedną owce więcej, prosi o przypięcie owieczek- liczmanów do tablicy.
- Przeliczanie owiec (liczmanów) ustalenie, że baca pasie 7 owiec.
- Prezentacja cyfry 7, pisanie palcem w powietrzu cyfry 7, a następnie palcem na dywanie.
- Nauczyciel proponuje aby dzieci w klasie odnalazły przedmioty, który jest po 7.
- Zabawa ruchowa ,, Juhasi i owce” . Nauczyciel wybiera spośród dzieci 3 juhasów wręcza im ciupagi i kapelusze z przypiętą cyfrą. Dzieci bawią się w rytm góralskiej muzyki na przerwę w muzyce Juhasi maja pozbierać swoje owce to znaczy każdy ,, Juhas” ma ustawić w małym kole tyle owieczek ile wskazuje cyfra na jego kapeluszu. Zmiana ról powtórzenie zabawy.
- Praca indywidualna każde dziecko rozwiązuje zadania z wcześniej przygotowanej karty pracy.
- Podsumowanie i ocena zajęć
Opracowanie mgr Barbara Nowakowska SP Izbica Kujawska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|